Emilian Madey – pianista, kompozytor i dyrygent (…więcej)

Ukończył kompozycję (prof. M. Borkowski); dyrygenturę (prof. B. Madey); fortepian                 (prof. T. Manasterska, prof. M. Drewnowski) – wszystkie trzy dyplomy z wyróżnieniem. Doskonalił się na kursach u: W. Riekerta, N. Immelmana, N. Sztarkmana, R. Pagano, V. Mierżanowa i A. Dvarionaite.

Zajął II miejsce na Międzynarodowym Konkursie Młodych Pianistów i Skrzypków im. B. Dvarionasa w Wilnie (1989); otrzymał Złoty Medal na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. C. Kahn’a w Paryżu (1990); jest laureatem Międzynarodowego Festiwalu     im. J. Hofmanna w Nałęczowie (1994, 1996).

Występował w Filharmonii Narodowej, na Zamku Królewskim, w Teatrze Wielkim i Studio Koncertowym Polskiego Radia w Warszawie oraz z większością polskich orkiestr filharmonicznych. Koncertował w Austrii, Francji, Korei Południowej, Słowenii, na Litwie, w Niemczech, we Włoszec i na Ukrainie.

Współpracował z dyrygentami: B. Madeyem, W. Rajskim, J. Maksymiukiem, T. Bugajem, Ł. Borowiczem i in.

Jako kameralista i dyrygent występował m.in. ze swoją matką Anną Malewicz-Madey (mezzosopran), Zofią Rysiówną (recytacja), Piotrem Janowskim (skrzypce), Jerzym Artyszem (baryton), Adamem Kruszewskim (baryton), Martą Boberską (sopran), Łukaszem Długoszem (flet), Zbigniewem Raubo (fortepian), Adamem Wodnickim (fortepian) i in.

Prowadził kursy mistrzowskie w Konserwatorium Ciurlionisa w Wilnie i w Suwon University, College of Music w Korei Płd.

Prowadzi klasę fortepianu w ZPSM II st. im. F. Chopina w Warszawie, jest wykładowcą na Uniwersytecie Muzycznym F. Chopina w Warszawie.

Nagrania: B. Madey – Metamorfozy – Wariacje na temat Paganiniego; F. Lessel – Koncert fortepianowy Nr.2; L. van Beethoven – Koncert fortepianowy Nr.3; Portret/Portrait – 2-płytowy album solowy; P. Moss – Portrait – Koncert na fortepian i orkiestrę; W. Szpilman – Concertino; Trzykrotnie był nominowany do Nagrody Polskiego Przemysłu Muzycznego Fryderyk.

Jako kompozytor jest autorem licznych utworów na instrumenty solowe (m.in. Corruptio Optimi Pessima na obój, Ciacconetta na skrzypce, Trzy Pieśni Romantyczne na fortepian, Suita na wiolonczelę); dla zespołów kameralnych (m.in. Sapienti Sat na dwa flety i tempelbloki, Introduzione e Toccata na dwie wiolonczele, Quasi una Fantasia na wiolonczelę i fortepian, Sinfonietta dla 10 wykonawców, Variations dla 12 wykonawców); na orkiestrę (m.in. Fuga podwójna na wielką orkiestrę symfoniczną, Astronomica na dwie orkiestry smyczkowe i perkusję, Concerto – Variazioni in tre movimenti na fortepian i orkiestrę); piosenki; muzyka do filmu I. Cywińskiej Oczarowanie Fryderyka.

Jest członkiem zarządów: Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego im. S. Moniuszki, European Piano Teachers Association Polska, Polskiej Akademii Chopinowskiej.